tisdag 10 september 2013

Fem frågor, fem svar

Har blivit taggad av Caroline på Bland Böcker att göra denna lilla enkät!

Vem inspirerade dig / uppmuntrade dig att börja blogga?
Från början hade jag en egen ganska simpel hemsida där jag skrev om allt möjligt som intresserade mig, då även om musik film och böcker. När sedan fler och fler hemsides-människor som jag lärt känna började blogga istället, så blev det som det blev. Började först på blogg.se. Eftersom jag inte var riktigt nöjd med detta så gick jag över till Aftonbladet. När de lade ner bloggarna så hamnade jag här på blogger.

Hur väljer du ämnen att blogga om? 
När jag gick över från hemsida till blogg så bestämde jag mig ganska fort för att fokusera min egen blogg på böcker, film och musik som jag har stort intresse för. Men jag har även en fotoblogg här på blogger, ihop med maken. Den skaffade vi när vi köpte en ny kamera för några år sedan.

Vad vet de flesta inte om dig?
Är en extrem tävlingsmänniska. Har sprungit massor med motionslopp och stafetter genom livet, har tävlat i bangolf i över 20 år. Har dessutom tävlingsdansat i bugg och dubbelbugg för Borås Dansförening. Alla dessa aktiviteter har jag fått trappa ner allt mer på grund av konstant smärttillstånd, yrsel och mycket mer.

Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
Inte lätt, men jag tror jag skriver pedantisk, självkritisk och familjekär.

Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Lyssnar ofta på musik, kikar på film och läser böcker. Men jag gillar också att virka, sticka, att ta härliga promenader tillsammans med maken och kameran(Nikon D90) och så klart att umgås med barnen och barnbarnen.

Nu är det meningen att jag skall utmana fem personer, men eftersom jag inte vet vilka som inte gjort denna så utmanar jag alla som inte hunnit göra den!



4 kommentarer: