tisdag 28 oktober 2014

Sisterhood of The World Bloggers Reward


Tack så väldigt mycket Mia för denna nominering. Otroligt trevligt.

Den som blivit nominerad ska:
1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg
2. Ha med Sisterhood of the World Blogger Award-loggan i ditt inlägg
3. Svara på de 10 frågorna som du fått
4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor



Mias frågor

1. Är du samlare av böcker eller ger du bort/annat alternativ, när du läst dem?
Vissa författare och titlar och de klassiker jag köper på mig sparar jag. Andra böcker kan jag tänka mig att ge bort till släkt och vänner som jag vet läser och uppskattar att få böcker.

2. Brukar du äta och dricka något när du läser?
Inte nödvändigtvis. Men ibland passar jag på att dricka en koppa kaffe samtidigt som jag läser. Men är boken bra så hinner kaffet kallna eftersom jag glömt att dricka.

3. Vilken är din favoritläsplats?
Egentligen gillar jag bästa att läsa nersjunken i soffhörnan eller i min ställbara säng, men problemet är att jag då kan bli trött ganska fort. Detta medför att jag ofta sitter vid köksbordet och läser istället.

4. Vad fastnar du för vid bokköp?
Vissa författare köper jag per automatik då de ger ut något nytt. Men går jag spontant och kikar i bokhandeln så kan det vara ett snyggt bokomslag eller en rolig titel som väcker mitt intresse, eller att jag ser någon boktitel som jag hört någon annan nämna.

5. Vilken är din favoritgenre?
Har egentligen två, deckare och historiska romaner.

6. Vad skall du läsa i jul?
Hundar, hus och hjärtats längtan av Lucy Dillon är väl den enda som jag bestämt att jag skall läsa, annars blir det nog mest recex eftersom jag ligger efter med dem.

7. Vad önskar du för bok/böcker i julklapp?
Eftersom jag länge varit sugen på att läsa Agatha Christies deckare igen, så önskar jag mig de snygga utgåvorna från Bookmark förlag.

8. Vilken årstid är bäst för läsning?
Jag tycker att från att det börjar bli mörkt och grått på hösten fram tills det börjar bli ljust och fint på våren så är det skönt att mysa till det och läsa. Under sommarhalvåret vill man i stället vara ute och njuta.

9. Vad är skräplitteratur för dig?
Åh jösses. Det där är svårt att svara på. Det enda jag kan säga är att vissa typer av kärleksromaner som säljs ute i affärernas vanliga tidningshyllor är väl något jag inte väljer att köpa, även om jag läst en och annan när jag var yngre.

10. Vilken bok rekommenderar du alla att läsa?
Mitt svar på denna frågan måste absolut bli En man som heter Ove av Fredrik Backman, en helt fantastisk bok som har precis allt.

Nu kommer vi till den punkten där man skall nominera  10 personer, men eftersom så otroligt många redan blivit nominerade så låter jag bli.




1 kommentar:

  1. Det där med att sitta vid köksbordet är inte fel för precis som du säger blir man så himla trött. En man som heter Ove gillade jag också. Tack för du gjorde den Lena och bra svar.

    SvaraRadera