söndag 22 april 2018

En smakbit på söndag - Rökridå


Då är det söndag igen och det är dags att dela med sig av en smakbit ur boken man för närvarande läser. Det gör vi på bloggen Betraktninger.

Veckans smakbit kommer från boken Rökridå och den är skriven av skådespelerskan Krysten Ritter. Boken är en spänningsroman och den handlar om Abby. Det var tio år sedan hon besökte sin hemstad Barrens i Indiana. Hon är numera miljörättsjurist och kommer att återvända till sin gamla hemstad för att utreda ett företag på orten. Har inte hunnit så långt in i boken ännu, men den verkar lovande. Här är min smakbit:

"Vår utredning är bara inne på andra dagen, men den potentiella civilrättsliga processen håller redan på att implodera. På morgonen får jag veta att två av halvdussinet kärande - familjerna Davies och Iocco - har tagit tillbaka sina klagomål. Rich Iocco tränar det lokala knattelaget i baseboll, och pengarna för nya uniformer och en buss till bortamatcherna frös mystiskt nog inne efter att Optimal fått reda på att han tänkt prata med oss."


17 kommentarer:

  1. Det där verkar ju vara väldigt vanligt i USA. Känns lite som John Grisham :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog inte helt ovanligt där.

      Radera
  2. Vill verkligen läsa den här. Känns spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har börjat väldigt bra så det känns lovande.

      Radera
  3. Tack för smakbiten! Började läsa den här en kväll men den var lite trögstartad eller om det var jag som var lite för trött....Tänkt att jag ska ge den en chans till för den verkar spännande ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig kändes den intressant direkt.

      Radera
  4. Tack för smakbiten, men jag blev inte genast lockad att läsa den.

    SvaraRadera
  5. Just genren är inte mn favorit, men tack för smakbiten

    SvaraRadera
  6. Det hørtes ut som en fin bok, den har jeg lyst til å lese!
    Ha en riktig fin søndagskveld!

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten. Okänd bok för mig, men blev nyfiken på den nu. :)

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten! Låter intressant.

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Den här har jag sett lite här och där det senaste.

    SvaraRadera
  10. känner varken till skådespelerskan eller boken. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kände inte heller till skådespelerskan. Det gjorde däremot maken eftersom han kikar på tv-serien Jessica Jones.

      Radera
  11. Vad man hoppas att författare bara överdriver när man läser sådant här.

    SvaraRadera