torsdag 26 april 2018

Helgfrågan v. 17


Nu när helgen snart är här så skall vi svara på Helgfrågan som vanligt hos Mias bokhörna. Frågorna denna veckan lyder:

Är ni med i någon bokklubb och i så fall vilken?
Nej det var många år sedan jag var med i någon bokklubb sist. Förr var jag under många år med i Bra Böckers Bokklubb. Ett tag var jag också med i Bonniers bokklubb och under en period i en bokklubb som jag tror hette Richters. Sedan var jag så klart med i några bokklubbar för barnens del också.

Bonusfråga: Hur är det med reaskyltar på böcker. Lockas ni eller kan ni motstå?
Klart man lockas av att det är nedsatta priser på böcker. Men jag försöker verkligen motstå för jag har alldeles för många olösta böcker i hyllorna.



19 kommentarer:

  1. Jag har sjukt många olästa böcker men jag tror ändå jag behöver fler. Tror det är något kopplingsfel i hjärnan.🤯

    SvaraRadera
  2. Jag kan nog inte riktigt heller motstå reaskyltar på böcker.

    SvaraRadera
  3. Finns det något AB, Anonyma Bibliofiler? Där kunde man bekänna och sedan stötta varandra. "Hej, jag heter Robert. Jag är bibliofil!"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jösses, tror att behovet finns :-D

      Radera
  4. jag tyckte Böckernas Klubb hade såna böcker jag var intresserad av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Böckernas klubb har jag faktiskt inte hört talas om.

      Radera
  5. Richters var jag också med i och några till, numera är jag inte med i någon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Böckerna från Richters var väl ganska lättsmält litteratur om jag inte minns fel.

      Radera
  6. Numera lyckas jag också motstå frestelserna ganska bra.

    SvaraRadera
  7. Olästa böcker finns det alldeles för många av ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen. Mina hyllor svämmar över av olästa. Men ändå köper man fler hela tiden :)

      Radera
  8. Jag håller med, svårt att motstå men jag gör mitt bästa ;)

    SvaraRadera
  9. Bra Böckers bokklubb var jag också med i en gång i tiden. Så sent som härom året lät jag uppslagsverket få följa med till tippen. Behövde utrymmet i bokhyllan men det sved i hjärtat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte heller kvar uppslagsverket. Men jag bytte ut mitt mot ett nyare från Bertmarks. Idiotiskt egentligen. Det står ju bara och samlar damm och tar upp hyllutrymme :)

      Radera
  10. Det är lättare att köpa böcker än att läsa dem av någon konstig anledning. Kanske är det så det är ibland.

    SvaraRadera
  11. Funderar faktiskt på att gå ur min bokklubb, har inte köpt några böcker där förutom de man anmodades att köpa för att slippa betala fullpris för premien. Bedrövligt dålig kund. ;)

    SvaraRadera
  12. För barnen var vi också med i bokklubbar, Bamses tror jag.

    SvaraRadera