tisdag 25 juni 2019

Veckans topplista v. 26 - Sommarkänsla.


Då är det tisdag igen och hos Johannas Deckarhörna så är det veckans topplista och denna veckan handlar det om böcker som ger sommarkänsla. Detta är tyvärr Johannas sista topplista innan denna utmaning går i graven efter ett par åt. Lite tråkigt så klart, men kan förstå när inspirationen tryter. 
   Här kommer mina tips. Är inte säker på att alla utspelar sig bara på sommaren, men för mig känns de somriga.


1. Rosengädda nästa! av Emma Hamberg. Första delen i Rosengädda-serien.
2. Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan. Första boken i Lilla bageriet-serien.
3. Allt jag önskade av Lucy Dillon. Som alltid en lättsam och underhållande bok av författarinnan.
4. Som ett brev på posten av Birgitta Bergin. Första boken om Elsa och Tore
5. Italienska nätter av Katherine Webb. En bok som utspelar sig under sommaren 1921.

 

11 kommentarer:

  1. Lucy Dillon borde jag verkligen plocka upp igen. Gillade hennes bok om hemlösa hundar och ensamma hjärtan. Eller vad den nu hette :)

    SvaraRadera
  2. gillar Dillon, så brittiskt ❤️

    SvaraRadera
  3. Italienska nätter har jag i pocket hyllan får väl hugga in i den snart.

    SvaraRadera
  4. Ja Lucy Dillon måste jag läsa snart igen. :) Colgans är också sommar för mig. Italienska nätter ska jag läsa, den står i hyllan och väntar.

    SvaraRadera
  5. har inte läst någon av dessa, men Colgan finns i min hylla

    SvaraRadera
  6. Colgans bok har jag läst. Har läst annat av Webb. Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
  7. Tack för de här somriga tipsen!

    SvaraRadera
  8. Jag älskade Rosengädda nästa men blev tyvärr väldigt besviken på uppföljarna. Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
  9. Inte läst någon på din lista, så tack för tipsen!

    SvaraRadera