torsdag 21 november 2019

Helgfrågan v. 47


Då är det torsdag kväll och hos Mias bokhörna så har helgfrågan kommit upp. Dags att svara på frågorna.

Vilken är din julfavorit-kokbok?
Tidigare så har jag haft både kokbok och kakbok som var julinspirerade, men eftersom jag inte bakar så mycket längre och mest använder recept som jag kan i huvudet eller från de få kokböcker jag sparat så finns de inte kvar i hemmet längre.

Bonusfråga: Brukar ni baka pepparkakor?
Förr när barnen var små så bakades det pepparkakor varje jul. Numera mer sällan. Sist det bakades pepparkakor hos oss så var det faktiskt maken som stod för bakande. De blev jättegoda kan tilläggas.

 

8 kommentarer:

  1. Jag tänkte kanske baka pepparkakor med barnbarnet men vi får väl se, det beror på formen. Min form alltså inte pepparkaksmåtten.

    SvaraRadera
  2. Längesen jag bakade pepparkakor, går inte åt så mycket. Köper oftast.

    SvaraRadera
  3. maken har stått för pepparkakshusbakande med barnen, nu bakar barnen till sina barn

    SvaraRadera
  4. pepparkaksbak är roligast medan barnen är små. jag bakar allt mindre till jul.
    det blir mestadels bröd

    SvaraRadera
  5. Åh, pepparkakor! Jag måste försöka hitta lite tid till julbak nu, kanske i helgen?

    SvaraRadera
  6. Jag bakar nog pepparkakor till varje jul, men degen brukar vara köpt. Det börjar dofta så gott i huset när man bakar!

    SvaraRadera
  7. Finns ju julinspiration att hämta i vanliga kokböcker också, och alla recept på internet numera. ;)

    SvaraRadera
  8. När vi flyttade så skänkte jag bort två kassar fulla med kokböcker. Men några är kvar.

    SvaraRadera