tisdag 26 november 2019

I denna ljuva villervalla


Titel: I denna ljuva villervalla
Serie: Begravningsbyrån Tranan #4
Författare: Ewa Klingberg
Bokförlag: Historiska Media
Format: Inbunden
Utgiven: 2019-08
Antal sidor: 234
Finns bla att köpa hos: Adlibris | Bokus

Nu har jag läst fjärde delen i Ewa Klingbergs trevliga serie Begravningsbyrån Tranan och boken heter I denna ljuva villervalla.

Så här står det om boken:

"Knopparna spirar utanför begravningsbyrån Tranan, liksom kärleken i Sandras hjärta. Hon har till slut insett att den enda vägen är framåt, både för hennes personliga del och för Tranan. De nya tiderna kräver kreativitet och flexibilitet. Inte minst när ett kristet mc-gäng kliver in genom dörren för att begrava sin ordförande. Deras ovanliga krav blir en slutlig ögonöppnare för Sandra. Om byrån klarar av att tillmötesgå dem, klarar den allt.
Av gamla anrika Tranan finns snart inte mycket kvar. Den tunga och mörka inredningen byts ut mot fräsch och ljus. Men då Sandra slänger bort det gamla hittar hon något som får en allvarlig konflikt att blossa upp och hon undrar om Tranan ändå inte gräver sin egen grav till slut. Med god hjälp av moster Majken."

---

Jösses så bra den här boken var. Drogs in i bokens handling direkt och sen var det kört att släppa boken så den blev utläst på en dag.  
   Här fortsätter ju berättelsen om Begravningsbyrån Tranan och vid det här laget har man lärt känna alla karaktärer så bra, man vet vad som rör sig i deras liv och jag känner mig så engagerad av dem. Ja den enda som man inte är riktigt säker på är väl som vanligt Majken. Hon har så mycket hemligheter så hälften vore nog. 
   Klingberg är så suverän på att beskriva alla små vardagliga ting, både på begravningsbyrån och dessutom i Sandras liv. Kände hur jag bara satt och smålog mest hela tiden då jag läste, och visst kom en liten tår också, så jag tyckte verkligen att den här delen var helt perfekt. 


Betyg: 5 / 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar