söndag 23 februari 2020

En smakbit på söndag - Sprucket läder och svikna löften


Nu är det söndag eftermiddag och nu är det dags att delta i En smakbit på söndag hos bloggen Betraktninger. Där skall vi dela med oss en smakbit ur boken vi för närvarande läser.
   Jag börjar precis på Sprucket läder och svikna löften av Ewa Klingberg. Detta är fjärde delen i hennes Huskvarna-serie. Smakbiten kommer från första kapitlet.

"Kön rörde sig inte alls. Som om den vilade för att hedra långfredagen. Från en klarblå himmel lät solen sina strålar träffa de smutsiga snöhögarna. Rännilar av smältvatten banade sig väg likt muntra vårbäckar över planen framför mässhallen."



20 kommentarer:

  1. Jag har inte läst denna serie eller något annat av författaren, det finns väldigt många nya kvinnliga som skriver feel-goodromaner. Tack för smakbit, trevlig söndag

    SvaraRadera
  2. Tack för smakbiten. Jag gillar hennes böcker :-)

    SvaraRadera
  3. Har läst de första delarna och jag har tänkt läsa resten också.

    SvaraRadera
  4. tyckte om Ewa Klingbergs trevliga böcker.

    SvaraRadera
  5. Denna är jag sugen på att läsa tack för smakbiten ha en trevlig vecka kram Nina

    SvaraRadera
  6. Jag har gillat allt jag läst av Ewa Klingberg.

    SvaraRadera
  7. Ukjent bok for meg, takk for smakebiten.

    SvaraRadera
  8. Jag har bara läst hennes serie om Begravningsbyrån Tranan. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den serien har jag också läst. Gillar alla Klingbergs böcker som jag läst.

      Radera
  9. Det kommer en hel del feelgood nu. Inte läst den här serien. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Jag ska nog ge mig på Klingberg någon gång. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är värd att läsa. Hennes böcker är jättetrevliga.

      Radera
  11. har läst ett flertal av Ewa Klingbergs böcker, men just nu pausar jag. tack för smakebiten!

    SvaraRadera