måndag 24 februari 2020

Omgiven av idioter: hur man förstår dem som inte går att förstå


Titel: Omgiven av idioter: hur man förstår dem som inte går att förstå
Författare: Thomas Erikson
Bokförlag: Månpocket
Format: Pocket
Utgiven: 2017
Antal sidor: 294
Finns bla att köpa hos: Adlibris | Bokus

Har tänkt läsa Omgiven av idioter: hur man förstår dem som inte går att förstå av Thomas Erikson ända sedan jag köpte den i pocketformat för några år sedan. Nu äntligen tack vare min nonfiction-utmaning så blev den läst.


Bokens första mening: "Det var i gymnasiet jag till slut upptäckte att jag kom bättre överens med vissa än med andra."


Så här står det om bokens handling: "Omgiven av idioter beskriver konkret och underhållande en av världens mest spridda metoder för att sortera olikheterna inom mänsklig kommunikation. Med vetenskapliga grund och genom vardagens möten ger den dig konkreta hjälpmedel att förstå de viktigaste skillnaderna mellan olika kommunikationsstilar. Den visar på en av de vanligaste orsakerna till konflikter i vardagen: dålig kommunikation. Och den ger dig som läsare svaret på frågan: Vad gör jag åt det?"


Hur var boken:  Intressant och stundvis rolig läsning som visar hur de olika personlighetstyperna fungerar. Tror kanske inte att det finns någon riktig vetenskaplig grund till detta, men kul att läsa ändå. Boken kunde dock kortas ner en aning för det blir lite upprepningar.


Betyg: 3 / 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar