torsdag 24 september 2020

Helgfrågan vecka 39, 2020


Då är det torsdag och eftersom helgen börjar närma sig så har Helgfrågan kommit upp hos Mias bokhörna. Veckans frågor lyder:

Finns det någon bok som går före i kön i din TBR?((TBR =To be read)
Det finns två böcker som definitivt kommer att gå före i kön och det är först boken som nu är på väg hem till mig, nämligen Aftonen och morgonen av Ken Follett. Det är fjärde delen i hans Katedralserie. Den andra som kommer att gå före i kön är Solsystern av Lucinda Riley, sjätte delen i serien De sju systrarna och den boken kommer i slutet av oktober.


Bonusfråga: Finns det någon bok du vill köpa pga omslaget?
Det finns två böcker som jag tycker har supersnygga omslag. Jag skulle säkert kunna köpa dem bara för omslagen, men nu tycker jag också att de verkar jätteintressanta.


17 kommentarer:

  1. fint med bra böcker men snygga omslag.

    SvaraRadera
  2. De där svamparna ser faktiskt fina ut!

    SvaraRadera
  3. Snygga omslag både på svamparna och djupsinnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och de verkar så intressanta också.

      Radera
  4. den där Follett - serien verkar intressant. svampboken är vackrast, tycker jag

    SvaraRadera
  5. Katedralserien... det är rejält tjocka böcker det. Har inte läst någon, men visst var det en TV-serie? Jag orkade knappt igenom den heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjordes miniserie av de två första böckerna.

      Radera
  6. Jag har läst första och andra boken i Katedralserien. Är fjärde delen ny? Eller kanske bara ny för dig? Jag trodde nämligen att det var en trilogi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fjärde delen kom nu den 15:e september. Jag trodde också att det bara skulle bli tre böcker.

      Radera
    2. Intressant! Det hade jag inte koll på.

      Radera
  7. Jag har aldrig läst böckerna om systrarna, men någon gång tänkt göra det.

    SvaraRadera
  8. Javisst! Det var fina bokomslag, vilket plus att de verkar bra inuti också. ;)

    SvaraRadera