torsdag 24 september 2020

Hett i hyllan vecka 39, 2020


Nu är det torsdag och hos Bokföring enligt Monika så är det dags för Hett i hyllan. Där skall vi presentera de där böckerna som stått och samlat damm i bokhyllorna i eviga tider.

Min bok denna veckan är Revolvermannen av Stephen King. Detta är första delen i Kings romansvit Det mörka tornet. Köpte hela serien i denna utgåva då den kom ut 2017 och har inte påbörjat den ännu. Men nu under hösten skall det bli.

Så här står det om handlingen: "I en främmande värld med genklanger från vår egen möter vi för första gången Roland av Gilead, den siste revolvermannen, en ensam hämnare ständigt på väg genom ett ödelagt land på jakt efter den undflyende mannen i svart.

Här lägger Stephen King grunden till sagan om Det mörka tornet. Vi får en glimt av vad Rolands värld har blivit, men inte av hur. Vi träffar Jake, pojken från New York som blir Rolands vän och som ställer honom inför hans livs svåraste val.

Ännu är Det mörka tornet avlägset. Men det ekar som en storm i fjärran."


 

6 kommentarer:

  1. Har läst någon King-roman för väldigt länge sedan men de funkade inte riktigt för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också lite svårt för Kings skräckböcker, men detta skall vara lite åt fantasy så det går bra. Har även läst Mr Mercedes och det är en thriller så det fungerade också.

      Radera
  2. De första böckerna är inte så bra, men sedan... 👌

    SvaraRadera
  3. Jag får erkänna att jag aldrig har läst något av King. Jag har en bok på min bokvagn, men jag är rädd att den hinner bli hyllvärmare innan jag kommer till skott.

    SvaraRadera
  4. Jag har inte heller läst så mycket av King, men de böcker jag läst har varit väldigt bra.

    SvaraRadera