torsdag 3 december 2020

Hett i hyllan v.49 2020


Nu är åter dags att delta i Hett i hyllan hos Bokföring enligt Monika. Där skall vi visa upp de där böckerna som stått och samlat damm i eviga tider.

Veckans bok blir En eftersökt man av John le Carré. Boken är inbunden och gavs ut 2008. Har ingen aning hur länge boken stått i hyllan, men det är säkert mer än fem år och jag tror att jag hittade den på Myrorna när det begav sig.

Bokens handling: "I skydd av mörkret smugglas han in i Hamburg. Han kallar sig Issa och kommer från Tjetjenien. Under sin långa svarta överrock gömmer han en ansenlig summa pengar. Han är from muslim. Eller är han inte det?
     Annabel Richter, idealistisk ung advokat, ser det som sin uppgift att rädda Issa från utvisning. Men för att kunna göra det måste hon kartlägga Issas gåtfulla förflutna ? och måste samtidigt nå en uppgörelse med den brittiske bankiren Tommy Brue, ofrivillig penningtvättare åt före detta öststatspampar.
     Mellan de tre uppstår en kärlek som är dömd på förhand. Alla blir de villebråd i tre olika underrättelseorganisationers jakt på terrorister."


 

7 kommentarer:

  1. Jag har för mig att jag har läst något av honom, men om jag minns rätt så var jag inte speciellt förtjust.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hans böcker är nog inte för alla kan jag tänka mig. Har läst ett par tidigare som jag gillat.

      Radera
  2. Jag har läst annat av Le Carré som jag tyckte var bra. Hur den är är vet jag förstås inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också läst annat av honom som jag gillat.

      Radera
  3. har också några olästa le Carré i bokhyllan.

    SvaraRadera
  4. Har läst Le Carrés böcker för länge sedan och gillade dem så jag köpte faktiskt en samlingsbok på en av de senaste bokreorna.

    SvaraRadera
  5. Någon bok av honom läste jag i ungdomen, men spionromaner är inte riktigt min grej

    SvaraRadera