torsdag 31 december 2020

Hyllvärmare 2021

 

Under 2021 skall jag fortsätta att läsa ikapp böcker som har väntat länge i bokhyllan eller på plattan. För att räknas som hyllvärmare behöver böckerna ha väntat minst ett år på att bli läsa. Bestämmer ingen siffra utan jag läser så många som jag hinner under året.


Januari
Stephen King - Revolvermannen
Anna Laestadius Larsson - Pottungen

Februari
Yaa Gyasi - Vända hem

Mars
Annika Sjögren - När himlen håller andan

April
G.R.Halliday - Ut ur skuggorna

Maj
Christine Mangan - I Tanger

Juni

Juli

Augusti
Thomas Mullen - Darktown
Charlotte Cederlund - Middagsmörker

September
Tina Frennstedt - Försvunnen
Anna Arvidsson - Ordbrodösen
Celeste Ng - Små eldar överallt

Oktober
Donna Tartt - Den hemliga historien
Mason Cross - Ett långt spår av blod
Markus Zusak - Knock out
Dan Dye & Mark Beckloff - Den fantastiska Gracie
Bjørn Sortland - Vad är så skört att det bryts när du säger dess namn?
Anton Tjechov - Fästmön
Jonas Hassen Khemiri - Jag ringer mina bröder

November
Jenny Colgan - Sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden
Charlotte Cederlund - Gryningsstjärna

December
Jenny Colgan - Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden
John Green/Maureen Johnson/Lauren Myracle - Let it snow

 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar