lördag 14 augusti 2021

Helgfrågan v.32


Just ja, det är ju helg och hos Mias bokhörna så är det sista veckan med helgfrågans sommaredition. Frågorna under sommaren har varit:

Vad läser du nu?
Har du något boktips?
Har du ett semestertips att dela med dig av?

Just nu så har jag precis avslutats En av de sista av Annah Nozlin. En fantasy för åldersgrupp 15+ och den är första boken i serien Ekens dotter. Boken som jag börjat på nu är Darktown av Thomas Mullen. En kriminalroman som utspelar sig 1948 i Atlanta.


Mitt boktips denna gången blir en bokserie. Det är Vargtrilogin av Elvira Birgitta Holm. En helt fantastisk historisk serie som tar sin början under pestens år 1350 i de värmländska skogarna.

 

Istället för semestertips så tänkte även passa på att tipsa om en tv-serie som jag börjat kika på. Den heter Bull och det är en serie som handlar om Dr. Bull som är rättegångskonsult. Det är en intressant serie och huvudrollen spelas av Michael Weatherly, som också är känd för att spela karaktären Anthony Dinozzo i tv-serien NCIS.


5 kommentarer:

  1. Vargtrilogin låter spännande. Tv-serien känner jag inte till, men väl Dinozzo i NCIS. Kul att få se bra skådespelare i olika roller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är riktigt cool även i denna rollen.

      Radera
  2. Darktown serien har jag läst tre delar i, starka böcker, gillar den! Bull låter intressant, vilken ”kanal, tjänst” visar den?

    SvaraRadera