tisdag 17 augusti 2021

Tisdagstrion: En bok i varje färg


Då är tisdagstrion igång igen efter sommaruppehållet. Det är som vanligt Ugglan & Boken som håller i detta. Denna veckan skall böckerna vi tipsar om ha olika färger på omslaget. Mina färger blir gul, turkos och röd.

1. Flickan med gåvorna av M.R. Carey. Detta är en berättelse om zombies, men verkligen en annorlunda sådan Otroligt bra.

2. Grace av Anthony Doerr. En bok om en man som drömmer sanndrömmar. Efter en sådan flyr han för att han tror att han då kan rädda sin dotter.

3. Begynnelse av Dan Brown. Femte boken om professorn i religiös symbolik Robert Langdon. Gillar dessa böcker.



23 kommentarer:

  1. riktigt fina färger, Brown har jag sett filmatiserad, maken läste på engelska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har läst alla Browns böcker och även sett filmatiseringarna som jag tycker är riktigt bra.

      Radera
  2. Verkligen omslag i färg!!! Har fortfarande "Ljuset vi inte ser" av Doerr oläst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljuset vi inte ser var väldigt läsvärd.

      Radera
  3. Gillade Ljuset vi inte ser, så är också sugen på Grace!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte också att ljuset vi inte ser var jättebra.

      Radera
  4. Flickan med gåvorna ja, den har jag ju oläst i hyllan. Vill hemskt gärna läsa den.

    SvaraRadera
  5. Vilka härligt färgstarka böcker du fick med.

    SvaraRadera
  6. Jag har läst Grace och Begynnelse. Grace tyckte jag verkligen inte om. Ljuset vi inte ser av samme författare var betydligt bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan hålla med om att Ljuset vi inte ser är lite bättre än Grace.

      Radera
  7. Har läst och gillat alla tre :)

    SvaraRadera
  8. känner till Flickan med gåvorna och Dan Brown men har inte läst. känner inte igen titeln Grace av Doerr

    SvaraRadera
  9. Den första är bra och den sista hade jag missat helt att han gett ut..tack för tipsen

    SvaraRadera
  10. Jag har ju läst Ljuset vi inte ser av Dorr och det var en bra bok så jag blir nyfiken på Grace.

    SvaraRadera
  11. Jag gillar nog den mittersta mest, till omslaget alltså

    SvaraRadera
  12. Å, jag gillade verkligen Flickan med gåvorna! Snyggt komponerad bukett, det här.

    SvaraRadera
  13. Har läst Grace men vill läsa Flickan med gåvorna.

    SvaraRadera
  14. Samma färger som jag har :) 'Flickan med gåvorna' har jag läst om och blivit nyfiken på. Läst en annan av Doerr, men inte denna. Brown tror jag att jag hoppar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flickan med gåvorna är verkligen jättebra.

      Radera