söndag 1 augusti 2021

En smakbit på söndag: Hamnet


Det är söndag och hos Betraktninger skall vi dela med oss en smakbit ur boken vi för närvarande läser. Just nu håller jag på med Hamnet av Maggie O´Farrell. Smakbiten låter så här:

"Det är efter midnatt Agnes bröllopsnatt; det kanske till och med är nära gryningen. Det är så pass kallt att hennes andedräkt syns vid varje utandning och samlas i smådroppar på filten hon svept om sig.
    När hon tittar ut genom fönstren är Henley Street försänkt i det svartaste av mörker. Det är ingen ute. Då och då hörs en uggla från någonstans bakom huset. Den skickar ut sitt skälvande läte i natten. "


15 kommentarer:

  1. Lite nyfiken på den här, få se om det blir att läsa….Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. den står på min läslista. har läst flera av O´Farrells tidigare titlar. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Jag har tänkt att jag kanske inte kan begripa den här boken eftersom jag inte är så bekant med Hamlet men kanske behöver man inte det för att ha behållning av den? Tack för smakbit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej man behöver inte ha kunskap om Hamlet. Det är en fantastisk historia.

      Radera
  4. Jag är kluven till den, läsa eller inte?

    SvaraRadera
  5. Läste precis min första Maggie O'Farrell och funderar på att ge henne en andra chans. Kanske med denna.

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten! Har läst och gillat den.

    SvaraRadera
  7. Hamnet skal jeg lese. Håper du får en god leseopplevelse med boken :)

    SvaraRadera