tisdag 4 oktober 2022

Tisdagstrion: Negation i titeln


Bättre sent än aldrig, men här kommer min tisdagstrio. Denna veckan vill Ugglan & Boken att vi skall tipsa om tre böcker med ordet inte, icke osv. i boktiteln. Jag väljer två böcker som jag läst under sommaren och en som jag läst långt tidigare.

1. Äpplet faller inte av Liane Moriarty. Boken handlar om det gifta, tennisspelande paret Stan och Joy och deras barn, men också om den okända kvinnan Savannah. En dag försvinner Joy spårlöst.

2. Allt vi inte sa av Sara Osman. En berättelse om tre unga kvinnor och vänner i början av vuxenlivet. De är väldigt olika och gillar de verkligen varandra? Intressant och spännande.

3. Inte ett farväl av Michael Connelly. Detta är bok nummer 11 om Harry Bosch. Här arbetar Bosch som privatdetektiv.




13 kommentarer:

  1. Äpplet faller inte låter som en bok för mig.

    SvaraRadera
  2. jag tror också att jag vill läsa Äpplet faller inte. Osman också, förresten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Båda är bra, Osmans bäst av dem.

      Radera
  3. Jag har inte läst någon av dem, men vill gärna prova på både Moriarty och Osman. Connelly har jag läst någon enstaka bok av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både Moriarty och Osman är bra, Osmans snäppet bättre faktiskt.

      Radera
  4. Allt vi inte sa har jag tänkt läsa, och jag borde nog läsa mer av Moriarty också. Tänk så mycket intressant det finns att se fram emot :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns verkligen massor med intressanta böcker.

      Radera
  5. Tre okända böcker för mig. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  6. Inte läst någon av dina, men jag skulle vilja läsa mer av Liane Moriarty och den du nämner låter spännande.

    SvaraRadera
  7. Tack så mycket för att du delar med dig av detta fantastiska innehåll!

    SvaraRadera