onsdag 19 oktober 2022

Fruktansvärda arbetsplatser jag besökt och de vackra människor jag där mött


Titel: Fruktansvärda arbetsplatser jag besökt och de vackra människor jag där mött
Författare: Henrik Johansson
Bokförlag: Verbal Förlag
Format: Danskt band
Utgiven: 2022-09
Antal sidor: 190
Finns bl.a. att köpa hos: Adlibris | Akademibokhandeln


Fruktansvärda arbetsplatser jag besökt och de vackra människor jag där mött, är skriven av Henrik Johansson. Han skriver här arbetslitteratur som han är så bra på att göra.


Bokens första mening: "Skolan kom till mig och sa: Nu skall du ut och prya, så leta rätt på en plats."


Så här står det om boken: "En absurd och bitterljuv resa genom ett yrkesliv som börjar på praktikplatser och slutar i ett författarskap. Arbetskritiken löper som en röd tråd genom sidorna, i tät dialog med delar av den svenska litteraturhistorien." 


Hur var boken:  Här är ytterligare en helt fantastisk bok av Henrik Johansson, som beskriver arbetslivet och allt vad det innebär på ett oerhört annorlunda sätt. Sättet boken är skriven på beskrivs som dialogisk dikt. Språket är helt fantastiskt. Situationer och dialoger skapar många gånger igenkänning och man roas av hur Johansson beskriver vissa situationer. Kan inte säga annat än att det här var så otroligt bra så jag kunde absolut inte släppa boken när jag väl börjat läsa. Har ni inte läst den så gör det.


Betyg: 5 / 5

1 kommentar: