tisdag 25 oktober 2022

Tisdagstrion: Skola & arbetsliv


Då är det tisdag och hos Ugglan & Boken så är det dags för tisdagstrion. Temat för veckan är skola & arbetsliv. Här kommer mina tre:

1. Den hemliga historien av Donna Tartt. En relationsroman med inslag av spänning i college-miljö. Grymt bra!

2. Raya av Henrik Johansson. Johansson skriver arbetarlitteratur och Raya utspelar sig i en Bagerifabrik.

3. Bokhandeln för ensamma hjärtan av Annie Darling, är en supermysig feelgood som utspelar sig i en bokhandel. Det är första boken i en serie.






8 kommentarer:

  1. Den hemliga historien är den enda jag har läst i din trio och jag gillade den inte. Känner mig ganska ensam om det 😬

    SvaraRadera
  2. Den hemliga historien var spännande läsning.

    SvaraRadera
  3. Den hemliga historien och Bokhandeln för ensamma hjärtan har jag läst.

    SvaraRadera
  4. De två första har jag läst och tyckt om.

    SvaraRadera
  5. Raya har jag läst, en sån bok som skulle kunna bli spännande filmdrama.

    SvaraRadera