fredag 19 maj 2023

Jag går nu. Tror jag


Titel: Jag går nu. Tror jag
Författare: Inger Lernevall
Bokförlag: Bazar Förlag
Format: Inbunden
Utgiven: 2023-04
Antal sidor: 326
Finns bl.a. att köpa hos: Adlibris | Akademibokhandeln


Har precis läst Jag går nu.Tror jag av Inger Lernevall. Detta var min första bekantskap med författarinnan som visst har skrivit ytterligare en roman.


Bokens första mening: "Sist jag stod i den här lilla hallen var i augusti förra året, när vi stängde igen stugan för vintern."


Så här står det om handlingen: "Det är första kvällen ensam i stugan, första dagen i min nya ensamhet, klart att det är svårt. Jag måste ha lite tålamod med mig, måste försöka vara lite snäll. Måste hitta sätt att hantera det som har hänt och som har slagit mitt liv i spillror.”

Lotta har hals över huvud lämnat allt och tagit sin tillflykt till sommarstugan. Mitt i livet. Kan man trycka på paus då? Omstart? Är det värt att riva upp allt eller finns det något att laga? Sveket bränner i henne och hon ifrågasätter inte bara sin omgivning utan kanske allra mest sig själv."


Hur var boken:  Detta var en intressant, trevlig och lättläst bok om att må dåligt, att starta på nytt och hitta sig själv. Vissa saker berör väldigt mycket i denna story.


Betyg: 4 / 5


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar