tisdag 9 maj 2023

Tisdagstrion: Bäst hittills under våren


Då är det åter dags för Tisdagstrion hos Ugglan & Boken. Denna veckan skall vi tipsa om de bästa böckerna vi läst hittills under våren. Mina tre är:

1. De tre följeslagarna av Stephen King. Detta är andra delen i hans fantasyserie Det mörka tornet. Riktigt spännande och fantasifull serie hittills.

2. Offer utan ansikte av Stefan Ahnhem. Detta är första boken i serien om polisen Fabian Risk. Riktigt rafflande, spännande och rappt skriven kriminalroman.

3. Så till sist boken som jag läser just nu. De ofrälsta av Robert Harris. En jättespännande och intressant historisk roman som utspelar sig 1660. Handlingen är förlagd både till England och Amerika.


12 kommentarer:

  1. De tre följeslagarna var ett definitivt lyft gentemot den första boken. Det finns många bra böcker i den serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja andra boken var grymt bra. Hoppas på att läsa tredje delen snart.

      Radera
  2. Har bara sett Dark Tower-filmen men borde verkligen läsa serien!

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst någon av dina så det blir bra tips.

    SvaraRadera
  4. tack för tips, inte läst dessa

    SvaraRadera
  5. King brukar jag inte läsa. av en ren händelse har jag just läst min första bok av Ahnhem. jag gillade den så jag köpte del 1 i serien också och tänker läsa den inom en snar framtid. historiska romaner brukar jag gilla

    SvaraRadera
  6. Jag blir sugen på att läsa Stephen King igen!

    SvaraRadera
  7. De två första har jag läst. Kings serie blir bara bättre och bättre för varje bok.

    SvaraRadera
  8. Tre böcker av tre författare som jag inte läst. Men min man har läst Robert Harris, visar det sig. Mycket verkar vara filmatiserat.

    SvaraRadera
  9. De ofrälsta har jag. Ser fram mot att läsa den, för Robert Harris brukar vara riktigt bra.

    SvaraRadera
  10. Och så säger jag som så ofta, jag borde läsa mer King! Jag läste mycket förr, men har ingen koll alls nuförtiden.

    SvaraRadera