tisdag 23 maj 2023

Tisdagstrion: Tre böcker av samma författare(som du har läst eller vill läsa)


Då är det tisdag igen och hos Ugglan & Boken så är det dags för tisdagstrion. Denna veckan skall vi tipsa om tre böcker av samma författare, antingen böcker som vi läst eller vill läsa. Har läst flera böcker av författaren jag valde och dessa tre är de bästa hittills.

1. En officer och spion av Robert Harris. Denna boken handlar om det den kända Dreyfisaffären som utspelar sig i Paris i slutet av 1800-talet.

2. Konklaven av Robert Harris är en bok som handlar om en påve som dött och vilka spännande händelser som utspelas när en ny påve skall väljas.

3. De ofrälsta av Robert Harris. Berättelsen utspelar sig på 1600-talets senare del och den handlar om jakten på några av personerna som var involverade i avrättningen av kung Karl I.





12 kommentarer:

  1. De två första har jag läst. Mycket bra böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med. De ofrälsta är hans senaste översatta och den är också superbra.

      Radera
  2. En ny författare för mig. Tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst så mycket av Robert Harris

    SvaraRadera
  4. Den första tror jag står oläst i hyllan.

    SvaraRadera
  5. Har aldrig läst något av Harris, men böckerna verkar ju kunna vara spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är verkligen jätteintressanta.

      Radera
  6. Konklaven har jag läst men inte de andra två, än..

    SvaraRadera
  7. Historiska böcker kan ju vara bra, men jag har inte läst de här.

    SvaraRadera