tisdag 16 maj 2023

Tisdagstrion: Sten, sax, påse/papper(en bok på varje)


Då är det tisdag och dags för tisdagstrion hos Ugglan & Boken. Veckans tema är sten, sax och påse/papper. Jag tyckte att det var ganska svårt, speciellt ordet sax. Hittade till slut en bok på min tbr som passade.

1. Harry Potter och de vises sten av J.K. Rowling. Detta är den illustrerade utgåvan av första Harry Potter-boken.

2. Bakom din rygg av Sofie Sarenbrant. En av flera böcker av författaren som jag vill läsa.

3. Pappersstäder av John Green. En bok för åldersgrupp 15+.
 



9 kommentarer:

  1. Kul att Harry Potter får vara med.

    SvaraRadera
  2. har nog sett Potter - filmen. Sofie Sarenbrant känner jag till och John Green också men inte Pappersstäder

    SvaraRadera
  3. Jag har läst alla i din trio. :)

    SvaraRadera
  4. Jag har också med Bakom din rygg!

    SvaraRadera
  5. Harry Potter boken har fina illustrationer. Undrar om de andra Harry-böckerna illustrerats.

    SvaraRadera
  6. Potter tänkte jag inte alls på. Har läst den där illustrerade med min lilla Nasse. Pappersstäder har jag letat fram på Storytel, för den blev jag så nyfiken på.

    SvaraRadera
  7. Inte läst någon så tack för tipsen!

    SvaraRadera
  8. Harry Potter har jag ju läst, men ingen av de andra.

    SvaraRadera
  9. Tänk att jag inte kom på Harry P! Och inte"Svärdet i stenen" heller, inser jag just nu. Trots att det var en film som Dotterns såg om och om igen. Fanns säkert som bok också.

    SvaraRadera