tisdag 2 maj 2023

Tisdagstrion: Något runt i titeln eller handlingen


Då är det tisdag och det är dags för tisdagstrion hos Ugglan & Boken. Denna veckan skall det vara något runt i titeln eller handlingen. Mina tre blir:

1. Polcirkeln av Liza Marklund. Första boken i en ny kriminalserie, Stenträsk-trilogin.
2. Ormringen av Elvira Birgitta Holm. Detta är del två i Varg-trilogin, en historisk serie som utspelar sig under 1300-talet.
3. Den inre kretsen av Marie Jungstedt. Tredje delen i en kriminalroman som utspelar sig på Gotland och handlar om kriminalkommisarien Anders Knutas.

 

8 kommentarer:

  1. Polcirkeln har jag tänkt läsa. Hoppas att det blir av någon gång.

    SvaraRadera
  2. Polcirkeln gillade jag jättemycket. De andra två är nya titlar för mig

    SvaraRadera
  3. Mari Jungstedts bok har jag läst i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Okända titlar för min del. Tack för tips!

    SvaraRadera