fredag 9 juni 2023

Helgfrågan v. 23, 2023


Då är det helg igen och hos Mias bokhörna så är det dags för helgfrågan. Veckans fråga lyder:

Följer du någon bokserie?

Ja jösses, följer massor med bokserier, både serier som nyss är påbörjade och även serier där jag hunnit läsa många böcker. Men jag har valt ut några av de nyare favoriterna som jag börjat på för ett litet tag sedan, Det är:

1. Stenträstk-trilogin av Liza Marklund. Första boken heter Polcirkeln.

2. Serien av Fabian Risk av Stefan Ahnhem. Första boken heter Offer utan ansikte.

3. Serien om Vanessa Frank av Pascal Engman. Första boken heter Eldslandet.



5 kommentarer:

  1. Polcirkeln är fin tidsberättelse om 80-talet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte även att bok två var bra, så nu längtar jag efter avslutande delen.

      Radera
  2. Jag följer inte Fabian Risk och börjat bakvänt på Pascals böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste den fristående boken Patrioterna av Pascal Engman, gillade den så nu har jag påbörjat hans serie.

      Radera
  3. Lite extra nyfiken på Ahnhems serie.

    SvaraRadera