tisdag 27 juni 2023

Tisdagstrion: Sött & gott(i handling, titel eller omslag)


När det är tisdag så är det så klart dags för en tisdagstrio hos Ugglan & Boken. I veckans trio skall det vara något sött och gott i handling, titel eller på omslaget. Mina tre blev:

1. Benny älskar baklava av Mikael Jisander. En bok om Benny som får en flyktingfamilj till grannar. Boken är berörande och rolig och den hanskas med aktuella ämnen.

2. Chocolat av Joanne Harris. Om en kvinna som öppnar en chokladbutik.

3. Tistelhonung av Sara Paborn. En bok om kärlek och en invasion av bin.




14 kommentarer:

  1. Sara Paborns böcker är jag väldigt nyfiken på. Jag har en annan av henne oläst i hyllan.

    SvaraRadera
  2. läst baklava och sett choklad som film, riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visste inte ens att Choklad fanns som film

      Radera
  3. Jag har inte läst boken Chocolat men sett filmen. Und rar just hur tistelhonung smakar.

    SvaraRadera
  4. Chocolat och Tistelhonung har jag läst. Benny älskar baklava ska jag kolla upp.

    SvaraRadera
  5. Inser att vi är rätt många som tagit med choklad-storyn! Men det är ju så gott ...

    SvaraRadera
  6. chokladboken är den enda jag läst. Jisanders bok låter intressant. Paborn har jag läst annat av

    SvaraRadera
  7. Sara Paborns bok skulle jag vilja läsa. Gillade hennes Blybröllop!

    SvaraRadera
  8. Chocolat har jag sett som film, men inte läst boken.

    SvaraRadera