tisdag 13 juni 2023

Tisdagstrion: Titlar som herr, fru och fröken i boktiteln


Då är det tisdag och dags för en trio hos Ugglan & Boken. Denna veckan skall boktitlarna innehålla herr, fru eller fröken mm. Detta är mina val:

Volotinens första fru och annat gammalt av Arto Paasilinna. Boken handlar om en man som samlar på massor med prylar från olika håll i världen. En riktigt rolig bok.

Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs, Detta är första boken i en fantasifull serie om ett gäng besynnerliga barn.Väldigt underhållande. 

Mr Ett av Jens Lapidus. Fjärde delen i Top Dog-serien. Den här var riktigt spännande.




11 kommentarer:

  1. Miss Peregrines hem för besynnerliga barn är den enda jag har läst i din trio. Lapidus serie har jag inte börjat läsa än 😳

    SvaraRadera
    Svar
    1. Insåg att jag inte läst den senaste delen i serien om Miss Peregrine.

      Radera
  2. har inte läst någon av dina. känner till samtliga författare och har läst annat av Paasilinna

    SvaraRadera
  3. Volotinens första fru och annat gammalt av Arto Paasilinna skriver jag upp på min TBR. Han brukar skriva roligt

    SvaraRadera
  4. Ransom Riggs bok har jag läst och annat av Lapidus. Tack för tips!

    SvaraRadera
  5. Har läst en del av Paasilinna, men inte den här. Tack för tips!

    SvaraRadera
  6. Ransom Riggs hade jag också med i min egen trio :)

    SvaraRadera