tisdag 6 juni 2023

Tisdagstrion: Ser fram emot att läsa i sommar


Då är det tisdag och det är dags för tisdagstrion hos Ugglan & Boken. Denna veckan skall vi tipsa om tre böcker som vi se fram emot att läsa i sommar.

Det finns tre böcker som jag är extra sugen på att läsa eller lyssna på under sommaren och det är dessa:

1. Färskt vatten till blommorna av Valérie Perrin, Detta är en roman om en kvinna som envisas att tro på lycka mot alla odds.

2. Svalors flykt av Majgull Axelsson.  En bok om frågor om medmänsklighet, skuld och ansvar, om myndigheters inverkan på våra liv, men också om kroppens förhållande till medvetandet och om rätten att få leva sitt liv och att ta makten över sitt öde.

3. Kaffe med mjölk av Ella-Maria Nutti. En berättelse om en mor och hennes barn.




14 kommentarer:

  1. Kaffe med mjölk var läsvärd och dina andra två vill jag läsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört jättemycket bra om Kaffe med mjölk.

      Radera
  2. Perrins bok toppar tydligen franska och italienska bästsäljarlistor. Jag borde läsa fler böcker från den europeiska kontinenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill också läsa mer från europeiska länder.

      Radera
  3. Jag känner dem alla tre, men har inte läst någon av dem.

    SvaraRadera
  4. Svalors flykt och Kaffe med mjölk vill jag också läsa. Frågan är bara när.

    SvaraRadera
  5. Perrin och Nutti tänker jag också läsa. Perrin troligtvis i sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört mycket positivt om båda böckerna.

      Radera
  6. Jag skulle gärna läsa alla dina tre i sommar! Får se vad jag hinner med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det där med tidsaspekten. Inte alltid man hinner det man vill.

      Radera
  7. Två av dessa böcker känner jag till och jag blir lite sugen på att kolla in svalors flykt. Den lät intressant. :)

    SvaraRadera
  8. Svalors flykt skulle jag vilja läsa, jag med.

    SvaraRadera