tisdag 20 juni 2023

Tisdagstrion: Schack



Då är det tisdag igen och det är åter dags för tisdagstrion hos Ugglan & Boken. Veckans tema är schack, och vi får så klart tolka det som vi vill. Kom inte på någon bok som handlar om schack som jag läst så detta får blir min trio:


1. Skuggornas drottning av Sarah J. Maas. Detta är fjärde delen i serien som heter Glastronen. En jättetrevlig fantasyserie.

2. Kungarnas krig av George R. R. Martin. Detta är del 2 i serien Sagan om is och eld(Game of Trones). Fantasy igen.

3. Sagan om de två tornen av J. R. R. Tolkien. Andra delen i den episka fantasyserien Härskarringen.



12 kommentarer:

  1. ååå, missade Tolkien, har ett annat torn

    SvaraRadera
  2. Både Martins och Tolkiens bok vill jag läsa

    SvaraRadera
  3. Skuggornas drottning har jag läst och de andra två vill jag läsa någon gång.

    SvaraRadera
  4. elegant trio! har sett filmen om de två tornen

    SvaraRadera
  5. Drottning finns ju också i schack, bra trio.

    SvaraRadera
  6. Sagan om de två tornen funderade jag också på, men sen fick det bli annat. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  7. Kungarnas krig och Sagan om de två tornen älskade jag som tonåring. Vilken upplevelse det var att läsa ringentrilogin!

    SvaraRadera
  8. Sagan om de två tornen har jag läst, men inte din andra två.

    SvaraRadera