tisdag 8 augusti 2023

Boktriss: I


Ny vecka och det är dags för en boktriss hos Mias bokhörna. Veckans bokstav är I. 


Författare: Inger Lernvall och boken Jag går nu, tror jag. Boken handlar om en kvinna som lämnar sin man , åker till sin sommarstuga för att fundera över livet.


Boktitel: I oxögat av Ida Andersen. Året är 1741 och v får följa drängen Eskil och pigan Sissel, Berättelsen utspelar sig i Ekeberga socken i Småland där man skall börja bygga glasbruket Kosta.


Bokomslag: Dimma av Ragnar Jónasson. Tredje boken i serien om kommissarie Hulda Hermansdóttir. Boken utspelar sig på Island. Det är isflak på omslaget.


 


11 kommentarer:

  1. Ragnar Jónassons böcker gillar jag, kul och passande omslag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen passande. Tog ett tag innan jag kom på att jag kunde använda det.

      Radera
  2. Tre för mig okända! Har kanske dålig koll på bokstaven I ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte också att det var svårt först.

      Radera
  3. Isflak det tänkte inte jag på, har boken med.

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte om I oxögat. Den första titeln känner jag inte till. Deckare läser jag inte men tittar gärna på serier. TAck för trissen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar deckare både i bokform och som tv-serier.

      Radera
  5. Andra boken har ju både titel och författarnamn som börjar på I. Det var snyggt!

    SvaraRadera
  6. Olika typer av is verkar vara gångbart för denna bokstav! :) Första titeln där lät väldigt vankelmodig.

    SvaraRadera