tisdag 22 augusti 2023

Tisdagstrion: Havet


Då är det tisdag och det är dags för tisdagstrion hos Ugglan & Boken. Veckans tema är havet, och vi får tolka det som vi vill. Jag väljer tre böcker med hav i titeln. 


1. Havets erövrare av Leif Selander. Detta är andra boken om den norska Harald Sigurdsson(Harald Hårdråde).

2. Vi kom över havet av Julie Otsuka. En berättelse om några japanska kvinnor, på väg över havet till Amerika.

3. Fyren mellan haven av M. L. Stedman. Boken handlar om en man som efter att ha återvänt från första världskriget kommer att få arbeta på en fyr på en avlägsen ö.






14 kommentarer:

  1. Vi kom över havet har jag hört mycket gott om, men jag har inte läst den.

    SvaraRadera
  2. Vi kom över havet har jag läst. Bra bok om ett angeläget ämne.

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst Selande men de andra två.

    SvaraRadera
  4. känner till böckerna men inte läst

    SvaraRadera
  5. Vi kom över havet är läsvärd! Tack för övriga tips / Bokologen.se

    SvaraRadera
  6. Vi kom över havet har jag läst. Fyren mellan haven vill jag läsa.

    SvaraRadera
  7. Ser man på, vi har två gemensamma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hade vi visst. Båda böckerna är läsvärda.

      Radera
  8. Jag har en annan bok av Otsuka oläst i hyllan. Hon verkar vara omtyckt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ytterligare en bok oläst av Otsuka.

      Radera
  9. Vi kom över havet har jag läst och den kom med i min trio. Fyren mellan haven har jag också läst.

    SvaraRadera