tisdag 1 januari 2013

Hela läslistan 2012

Antalet lästa böcker 2012 blev mycket färre än vad jag tänkt mig. Men hälsa och ork styr man inte alltid över. Men nedan ser ni i alla fall de böcker som hanns med under året:

Ken Follett - En värld utan slut
Liza Marklund - Du gamla du fria
Camilla Läckberg - Änglamakerskan
Jan Guillou - Ordets makt och vanmakt
Jens Lapidus - Snabba cash
Jan Mårtenson - Spionen
Johan Theorin - Nattfåk
Isabel Allende - Eva Luna
Michael Connelly - I lagens limo
Jens Lapidus - Aldrig fucka upp
George P. Pelecanos - Ren som snö
August Strindberg - En dåres försvarstal
Jan Mårtenson - Palatsmordet
Agatha Christie - Dolken från Tunis
Michael Connelly - Brottets bana
Johan Theorin - Blodläge
Fjodor Dostojevskij - Brott och straff
Jens Lapidus och Peter Bergting - Gängkrig 145(serieroman)
Johan Theorin - Sankta psyko
John Grisham - Regnmakaren
Robert Ludlum - Täcknamn Tortugas
Michael Connelly - Fällan
Ozzy Osbourne - Jag Ozzy
Jonas Gardell - En komikers uppväxt
Tomas Arvidsson - Den poetiska hunden
David Gibbins - Sista evangeliet
Liza Marklund och James Patterson - Postcard killers
William Shakespeare - Macbeth(serieroman)
Conn Iggulden - Stäppens krigare
Anna Jansson - Pojke försvunnen
Philip Norman - Mick Jagger
Hannes Råstam - Fallet Thomas Quick - Att skapa en seriemördare
John Boyne - Myteriet på Bounty
Conn Iggulden - Bågens mästare
Conn Iggulden - Bergens Väktare
Lena Ebervall och Per E. Samuelson - Mördaren i folkhemmet
Jenny Holmberg - Bara du finns
Tatiana de Rosnay - Colombes granne
Gillian Flynn - Mörka platser


3 kommentarer:

  1. Jag tycker att du har sett ut att ha läst massor. :D

    SvaraRadera
  2. Jag tror alltid att jag ska hinna fler böcker än vad jag gör...men det är inte antalet som räknas...utan upplevelsen!

    SvaraRadera