söndag 3 augusti 2014

En smakebit på søndag - Tango för vilsna själar

Nu var det ett tag sedan jag deltog i En smakebit på søndag som bloggen Flukten fra virkeligheten håller i. Jag håller just på med två böcker och av dem valde jag att dela med mig av en smakbit från Tango för vilsna själar av Lucy Dillon. Boken handlar om Kate och Ross som har äktenskapsproblem, om Lauren och Chris som skall gifta sig och om några andra. Dessa träffas och lär känna varandra på en danskurs. Smakprovet kommer från sidan 194:

"På hemvägen skyndade hon sig in på stormarknaden för att köpa nya färgpennor och ett par andra mutor till Hannah för att hon inte skulle bråka med barnvakten, och just när hon kom ut ringde Ross och påminde henne om att de behövde toapapper så hon måste rusa tillbaka in. När hon äntligen satt i bilen igen letade hon frenetiskt bland radiokanalerna för att hitta någon musik som kunde göra henne på bättre humör. Men det gjorde hon inte. Hon var spänd som en fiolsträng och vad hon än funderade på mynnade det ut i något som gjorde henne ännu mer stressad."


12 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten. Dottern älskar Lucy Dillon, har läst allihopa och köpte den här för en vecka sen. Så förr eller senare kanske jag läser den ;-)

    SvaraRadera
  2. Ser ut som en riktig feel good!

    SvaraRadera
  3. Takk for smakebiten og ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten :) Jag har inte läst något av Dillon, men brukar ge bort hennes böcker till min mormor i julklapp.

    SvaraRadera
  5. Jag har läst ett par av Dillons böcker och den här vill jag läsa så småningom. Tack för smakbiten. :)

    SvaraRadera
  6. Det var en ukjent forfatter for meg, men det virket som en bok jeg kunne like. Så jeg må nok ta en titt på den. Takk for fint tips og ha en flott søndagskveld!

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten! Jag har 3 av hennes böcker i hyllan, varav 1 läst. Hon skriver trevligt tycker jag. Låter som denna också är bra. :)

    SvaraRadera
  8. En författare jag ännu inte läst, men hört mycket bra om henne :)

    SvaraRadera
  9. Takk for smakebiten på denne boken som jeg ikke har hørt om før :)

    SvaraRadera
  10. Den här verkar så så söt, vill gärna läsa den.

    SvaraRadera
  11. Missade att en smakbit är tillbaka. Gillar Lucy Dillon och hennes lågmälda sätt att skriva.

    SvaraRadera