onsdag 27 augusti 2014

Tematrio - Långbetitlad

I denna veckas tematrio vill Lyran att vi skall Berätta om tre böcker med lång titel. Det var inte lätt att hitta. Det var dessutom svårt att bedöma hur många ord som det skulle vara för att räknas som långt. Men till slut så valde jag dessa, Nummer två och tre har jag läst och den första står och väntar i bokhyllan.

1. Min mosters migrän: eller hur jag blev kvinna av Hanne-Vibeke Holst. Detta är en självbiografisk bok som handlar om kvinnors liv under 1900-talet inom hennes familj.

2. Ordets makt och vanmakt: mitt skrivande liv av Jan Guillou. Detta är hans yrkesmemoarer. Oerhört intressant.

3. Fallet Thomas Quick: Att skapa en seriemördare av Hannes Råstam. En oerhört intressant bok om turerna kring den som ansetts vara Sveriges värsta seriemördare.


7 kommentarer:

  1. Tre intressanta titlar. Den enda jag har läst är den sista, en skrämmande bok.

    SvaraRadera
  2. Dessa har jag hört talas om, men inte läst.

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst någon av dessa, men har tänkt att jag ska läsa den första någon gång.

    SvaraRadera
  4. Min mosters migrän läste jag i somras, jag tyckte den var mycket intressant! Läsvärd.

    SvaraRadera
  5. Inga titlar jag kände igen, tack för tipsen

    SvaraRadera
  6. Hört talas om men inte läst. Kommer kanske läsa. Men inte Guillou.

    SvaraRadera
  7. Jag har läst den första och gillade den. Guillou har jag tröttnat på...

    SvaraRadera