torsdag 15 december 2016

Hett i hyllan #70


Ja då var det åter torsdag och halva december har redan gått. Idag är det åter dags för Hett i hyllan, en utmaning som Bokföring enligt Monika håller i. Utmaningen går ut på att vi skall leta fram böcker ur vår bokhylla som stått där och samlat damm ett bra tag. Det här är så roligt för man hittar böcker som man knappt kommer ihåg att man har. Denna veckan blev det Svensk maffia- fortsättningen och den är skriven av Lasse Wierup och Matti Larsson. Detta är andra boken där författarna kartlägger de kriminella gängen i Sverige. Boken är i pocketformat och tryckt 2011. Jag hade läst första boken och tyckte att den var jätteintressant så jag köpte nog denna nästan direkt när den kom i pocketformat, men som så många andra böcker så har den blivit stående sedan dess.

 

2 kommentarer:

  1. Jag har den första delen i bokhyllan - oläst såklart...

    SvaraRadera
  2. Jag har känt mig lite nyfiken på de här böckerna, men jag har än så länge inte gjort något åt det :)

    SvaraRadera