torsdag 15 december 2016

Mordet på Jultomten och andra juldeckare


Titel: Mordet på Jultomten och andra juldeckare
Författare: Hans Alfredsson, K Arne Blom, Åke Edwardson, Björn Hellberg, Hans Holmér, Henning Mankell, Liza Marklund, Jan Mårtenson, Håkan Nesser, Olov Svedelind, Ulla Trenter
Format: Inbunden
Bokförlag: Bonnierförlagen
Tryckt: 1999
Antal sidor: 144

Mordet på Jultomten och andra juldeckare, är en novellsamling skriven av ett gäng svenska deckarförfattare. Denna bok har några år på nacken så den kanske är lite svår att få tag i. Jag fick tag i denna genom Vargnatts bokhylla, som var så snäll att skicka den till mig för ett år sedan.

Måste säga att jag inte riktigt har blivit en novellmänniska ännu. Jag tycker att formatet är för kort så jag hinner inte njuta av miljöer och inte lära känna karaktärer som jag vill. Men måste ändå säga att vissa noveller i denna samling var riktigt bra. Men sedan fanns det så klart några som lämnade mig ganska oberörd också. Lite ojämnt med andra ord. Men trots detta så är jag ändå glad att jag läste berättelserna.

Betyg: 3.5 / 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar