söndag 9 december 2018

En smakbit på söndag - Skuggornas drottning


Då är det åter söndag och nu är det andra advent. Hos Flukten fra virkeligheten så är det åter dags för en smakbit ur boken vi för närvarande läser.

Jag läser Skuggornas drottning av Sarah J. Maas. Det är fjärde boken i fantasyserien Glastronen. Det har tagit lite tid att läsa denna, inte för att den är tråkig, tvärtom. Jag gillar den mycket. Men jag är oerhört trött och sliten just nu och orkar inte fokusera på läsningen så lång stund åt gången. Så här lyder i alla fall smakbiten:

"Templet fortsatte och fortsatte och de hittade förråd - men inte minsta spår av plundrare eller andra invånare. Droger, pengar, smycken, gömt inuti dödskallar och i några benkryptor på golvet. Men ingen helveteseld."



8 kommentarer:

  1. Jag är allt lite nyfiken på den här serien :)

    SvaraRadera
  2. tack för smakbiten, hoppas du blir piggare.

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten. Verkar som en spännande bokserie.

    Extra jobbigt att känna sig trött och orkeslös just nu också, med mörkret och så, men snart vänder det ju och blir längre dagar igen, alltid något att se fram emot när det känns motigt. En liten tröst. ;)

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten, hoppas du piggar på dig!

    Känns som ljus är en bristvara nu, urtrött på mörkret och hoppas på soliga dagar och lite kallare väder. Vet inte om det gör mig piggare men det blir iaf lite mer chans till dagsljus ;)

    SvaraRadera
  5. Inser att jag bara måste ta och läsa dessa böcker!

    SvaraRadera
  6. Ja jag har haft oerhört svårt för att koncentrera mig på läsningen med, blir mest feelgoodljudböcker.

    SvaraRadera
  7. Lider också av samma problem. Väldigt mycket på jobbet och slutkörd i både kropp och själ. Så trött på mörker.
    Jag läste Queen of Shadows för ett tag sedn och borde verkligen läsa vidare i serien nu när sista delen t.o.m. har kommit ut. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. det är ju knappt ljust om dagarna. vi behöver ljus. tack för smakebiten. fantasy är inte min starkaste gren

    SvaraRadera