torsdag 12 december 2019

Helgfrågan v. 50


Det är torsdag kväll och helgen närmar sig. Hos Mias bokhörna har det dykt upp helgfrågor som vanligt. Så här lyder frågorna:

Fokuserar vi för mycket på nya böcker och inte de som är 5 - 10 år gamla?
För min del så kan jag absolut säga ja. Tror säkert 75% av alla böcker som jag läser är från de senaste åren. Lite synd att det blir så. Jag har massor med äldre böcker som säkert är toppenbra som bara står och samlar damm. Har som målsättning att läsa någon hyllvärmare varje månad, men det har blivit dåligt med det vissa månader under detta året.

Bonusfråga: Skall ni se något luciatåg?
Det enda luciatåg som jag tror jag kommer att se är väl i tv i så fall.

10 kommentarer:

  1. nya böcker lånar jag gärna på biblioteket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köper mest nya nu på senare år. Men jag var faktiskt på biblioteket ganska nyss för första gången på länge. Det kommer bli mer igen framöver.

      Radera
  2. Jag har också mål att läsa hyllvärmare men det går sådär...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissr är det konstigt att det skall vara så svårt att få till att läsa sina böcker som stått i bokhyllan ett tag.

      Radera
  3. Lånar nog mest nytt på jobbet. Och så blir det mycket ljudböcker, där kan det bli en del äldre ibland men blir nog mest nytt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar att jag kan vänja mig att lyssna på ljudböcker utan att bli trött :)

      Radera
  4. Skulle vara kul att ha koll på hur stor del av böckerna under åren som ägnas åt just nyutkomna böcker, lär nog ha blivit fler än innan bokbloggandet har jag en känsla av. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror som du. Läste mindre nyutkommet före jag började bokblogga.

      Radera
  5. Jag är stolt över att jag lyckats med ett gäng hyllvärmare i år. Men lusten har minskat nu på slutet av året.

    SvaraRadera
  6. Jag ska köra en utmaning nästa år, läsa gamla böcker i bokhyllan.

    SvaraRadera