torsdag 19 december 2019

Read old books 2020


Fick syn på att Mias bokhörna skall ha en utmaning som heter Read old books under 2020. Eftersom jag vill läsa hyllvärmare och haft en liknande utmaning tidigare år så känner jag att jag lika gärna kan haka på Mias utmaning.  Hon har tänkt sig att vi i slutet av varje månad skall visa vilken äldre bok vi läst.

Jag tänker så här när det gäller äldre böcker. Alla böcker som stått olästa i min bokhylla längre än 1 år får ingå i denna kategori och jag har valt ut 12 böcker som jag vill läsa. Hinner jag läsa fler äldre böcker under nästa år så är det bara positivt. På fotot nedan ser ni de 12 böckerna som jag valt ut som jag absolut vill läsa.


1. Klar: Fredrik Backman - Björnstad
2. Klar: Claire Douglas - Ung kvinna saknad  
3. Mason Cross - Ett långt spår av blod
4. Elena Ferrante - Min fantastiska väninna
5. Klar: Pascal Engman - Patrioterna   
6. Klar: Lizette Edfeldt - Brännmärkt 
7. Klar: Linwood Barcley - Sveket 
8. Gregory David Roberts - Shantaram
9. Klar: Jessie Burton - Miniatyrmakaren 
10. Carlos Ruiz Zafón - Ängelns lek
11. Patrick Rothfuss - Vindens namn, del 2
12. Klar: Lars Wilderäng - Stjärndamm  

3 kommentarer:

  1. jag vill nog vara med men bestämmer inte i förväg

    SvaraRadera
  2. Shantaram, Björnstad, Ängelns lek, Brännmärkt och Ung kvinna saknad är riktigt bra! :)

    SvaraRadera
  3. Där var många bra men framför allt Shantaram

    SvaraRadera