torsdag 30 april 2020

Helgfrågan v. 18, 2020


Nu är helgen här igen och det är dags för helgfrågan hos Mias bokhörna. Eftersom 
Årets Bok 2020 presenterades i veckan så blir det frågor kring detta. Frågorna lyder:

Vilken bok känner du dig mest sugen på att läsa av de nominerade?
Det finns två böcker som jag är mest nyfiken på och det är Där kräftorna sjunger av Delia Owens och I oxögat av Ida Andersen.


Bonusfråga: Var det någon bok de missade att nominera enligt dig?
Det är jättesvårt eftersom jag haft lite trögt med läsningen i ett par år  och har kommit igång först i år igen, men skall jag säga någon så blir det Dit vägen bär av Marie Hedegård för det är en varm och fin berättelse.


12 kommentarer:

  1. verkar finnas flera intressanta titlar

    SvaraRadera
  2. Där kräftorna sjunger är jag också lite nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört att den skall vara fantastisk.

      Radera
  3. I oxögat tycks vara en historisk roman, och sådana blir jag alltid lite nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar också historiska romaner så det är därför jag gärna vill läsa boken.

      Radera
  4. Där kräftorna sjunger är jag också nyfiken på.

    SvaraRadera
  5. Din nominering blev jag nyfiken på, ska kolla upp! :)

    SvaraRadera
  6. Jag hade valt exakt samma böcker som jag var nyfiken på!

    SvaraRadera
  7. Där kräftorna sjunger har jag hört talas mycket om, så den är jag sugen på att läsa.

    SvaraRadera
  8. Dit vägen bär är riktigt bra.

    SvaraRadera