måndag 5 juli 2021

Den saknade systern

Titel: Den saknade systern
Serie: De sju systrarna
Författare: Lucinda Riley
Översättare: Gabriella Andersson & Mia Ruthman Edström
Bokförlag: Bazar
Format: Inbunden
Utgiven: 2021-05
Antal sidor: 728
Finns bl.a. att köpa hos: Adlibris | Akademibokhandeln


Då har jag äntligen läst Den saknade systern av Lucinda Riley, vilken är den sjunde delen i den fantastiska serien De sju systrarna.


Bokens första mening: "Jag minns exakt var jag befann mig och vad jag gjorde när jag såg min pappa dö."


Så här står det om handlingen: "De söker över hela världen för att finna henne.

De sex adoptivsystrarna D’Aplièse har alla varit ute på en osannolik resa då de sökt och funnit sina rötter. Men en fråga kvarstår: vem är deras sjunde syster och var finns hon?

De har bara en ledtråd – en bild av en stjärnformad smaragdring. Jakten på den sjunde systern kommer att föra dem över hela världen – från Nya Zeeland till Kanada, England, Frankrike och Irland.

Sakta men säkert avslöjas en historia om kärlek, styrka, svek och uppoffringar som inleddes för nästan 100 år sedan, då andra modiga unga kvinnor riskerade allt för att förändra världen de levde i."


Hur var boken:  Den sjunde boken i serien om De sju systrarna, tar oss på jakt efter den saknade systern. Med en ovanlig ring som enda ledtråd går boken till Nya Zeeland, Kanada, England, Frankrike och Irland. Det blir en spännande, intressant och gripande berättelse som går över flera generationer i ett turbulent Irland. Älskar verkligen hela berättelsen och naturligtvis slutar den med en cliffhanger. Men hur det blir med den sista boken i serien, boken som skall handla om Pa Salt är i nuläget osäkert eftersom Lucinda Riley tragiskt har avlidit i cancer. Jag och säkert många med mig hoppas att man ändå sätter ihop den avslutande boken så småningom.


Betyg: 5 / 5

 

2 kommentarer: