fredag 30 juli 2021

Helgfråga sommar v.30


Då är det dags att svara på helgfrågor hos Mias bokhylla. Det är fortfarande sommaredition så det är dessa frågor som skall besvaras, en, två eller alla tre.

1. Vad läser du nu?
2. Har du något boktips?
3. Har du ett semestertips att dela med dig av?


Just nu läser jag Hamnet av Maggie O´Farrell. En mycket omtalad bok som nästan alla verkar gilla.


 
Helgens boktips blir Rökridå av Krysten Ritter. En jätteintressant och spännande bok som handlar om Abby som arbetar som miljörättsjurist i Chicago. Ett rättsfall leder henne tillbaka till hennes hemstad vilket tar fram massor av minnen, alla inte så trevliga.


9 kommentarer:

  1. Hamnet var speciell, annorlunda, läsvärd... men så stränga mot barn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hunnit en bit in i boken och tycker att den äv väldigt läsvärd.

      Radera
  2. Hamnet tyckte jag verkligen mycket om, vilket underbart språk O´Farrell har!

    SvaraRadera
  3. Boken har jag hört om innan men inte läst.

    SvaraRadera
  4. Två obekanta. Kan vara värt att notera!

    SvaraRadera
  5. Hamnet vill jag verkligen läsa!

    SvaraRadera
  6. Rökridå lät ju intressant. Tack för tips.

    SvaraRadera
  7. Hamnet är jag lite nyfiken på, gjort ett försök med Rökridå men det var inte rätt då, kanske gav jag upp för tidigt…

    SvaraRadera