lördag 17 juli 2021

Helgfrågan sommar v.28

Då är det dags för att svara på helgfrågan sommaredition igen. Det är som vanligt Mias bokhörna som ställer frågorna. Sommarens frågor lyder:

1. Vad läser du nu?
2. Har du något boktips?
3. Har du ett semestertips att dela med dig av?

Just nu har jag börjat läsa Vedergällning av Robert Harris, en bok som utspelar sig under en kort tid 1944. Den verkar spännande. Sen håller jag fortfarande på med Den hemliga historien av Donna Tartt. Där har jag inte hunnit längre än förra veckan.
 


Så ett boktips. Då tipsar jag absolut om Amerikansk jord av Jeanine Cummins, ytterligare en bok som blev nominerad till Årets bok i år. Den här boken är både spännande och gripande.


Så blir det semestertips. Om man är i Boråsområdet vad passar då bättre än ett besök i Borås Djurpark. Djurupplevelse i fin miljö.





4 kommentarer:

  1. Borås Djurpark har vi besökt både med barn och barnbarn.

    SvaraRadera
  2. Borås djurpark är underbart men dumt att åka när det är varmt då är inte djuren så pigga.

    SvaraRadera
  3. Amerikansk jord blir jag lite nyfiken på, får kolla upp.

    SvaraRadera