tisdag 13 juli 2021

Tisdagstrion: Sommarläsning


Då är det tisdag och hos Ugglan & Boken så är det tisdagstrion. Denna veckan är temat sommarläsning. Jag väljer tre böcker ur min sommarhög som jag ser jättemycket fram emot att läsa.

1. Everland av Lars-Göran Persson. En historisk roman som utspelar sig krigsvåren 1944.

2. Vedergällning av Robert Harris. Också detta en bok som utspelar sig 1944 då Tyskland är på väg att förlora kriget.

3. Uppdrag Hail Mary: ensam i rymden av Andy Weir. En sci-fi som jag ser jättemycket fram emot.




13 kommentarer:

  1. Helt okända böcker för mig. Hoppas att de är spännande och ger dig bra läsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror säkert att läsningen blir angenäm.

      Radera
  2. Vedergällning kommer jag också att läsa så småningom, den finns oläst i min bokvagn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar verkligen Robert Harris böcker. Har läst fyra stycken tidigare och gillat alla.

      Radera
  3. Everland låter intressant. kände inte till den. Robert Harris brukar jag tänka att jag ska läsa något av. Hail Mary väntar jag med tills den blir film

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det tal om att Hail Mary skall bli film?

      Radera
  4. Uppdrag Hail Mary har jag läst, gillade den. Everland har jag stående oläst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag kommer att gilla Hail Mary.

      Radera
  5. Jag vill läsa Andy Weirs bok. Tack för tips om de andra två.

    SvaraRadera
  6. Tre böcker som jag inte alls hade koll på - blir bra lästips för sommaren!

    SvaraRadera