söndag 19 mars 2023

En smakbit på söndag: Döden för oss samman


Då är det söndag och jag tänker delta i En smakebit på söndag hos bloggen Betraktninger. Där skall vi bjuda på en smakbit ur boken vi för närvarande läser.

Jag har precis börjat på Döden för oss samman av Håkan Mattsson, en spänningsroman som gavs ut 2022. Smakbiten kommer från början av boken och lyder så här:

"Om jag fått en krona för varje gång jag oroat mig för mina barn, hade jag varit mångmiljonär vid det här laget. Känner du igen dig i påståendet? Om du är förälder slår jag vad om att du gör det."
 


9 kommentarer:

  1. Den har jag faktiskt läst. Den innehöll en del element som jag inte är så förtjust i, men jag gillade den ändå.

    SvaraRadera
  2. Bra citat! Boken har jag faktiskt läst.

    SvaraRadera
  3. Den måste jag läsa någon gång.

    SvaraRadera
  4. okänd bok för mig. men bra citat. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Känner varken till bok eller författarnamn. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera