tisdag 7 mars 2023

Tisdagstrion: Runt Östersjön


Nu är det tisdag och hos Ugglan & Boken så är tisdagstrion uppe. Denna veckan är temat Runt Östersjön. Tipsar om tre böcker som utspelar sig i Finland, Polen och här i Sverige. 

1. I en kuststad i Norra Finland utspelar sig första boken. Det är Kolibri av Kati Heikkapelto. Detta är första boken i en serie om brottsutredaren Anna Fekete.

2. I Polen utspelar sig boken Tatueraren i Auschwitz av Heather Morris. Boken utspelar sig under andra världskriget.

3. Tredje boken utspelar sig här i Sverige, närmare bestämt på Öland. Det är Johan Theorins bok Skumtimmen, vilken är första boken i Ölandssviten.


 


11 kommentarer:

  1. Kolibri var jag inte så förtjust i, men har nästa del oläst. Tatureraren är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  2. Skumtimmen har jag läst, så bra.

    SvaraRadera
  3. varierande trio, inte läst dessa

    SvaraRadera
  4. Kul attdu harfått med Öland i trion. Skumtimmen har jag både läst och sett på tv.

    SvaraRadera
  5. Skumtimmen har jag både läst och sett som film. Jag läste några delar till innan jag kom av mg, men ska läsa fler snart. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  6. har läst Kolibri och Skumtimmen. Tatuerarboken tror jag inte att jag kommer att läsa

    SvaraRadera
  7. Den första och den sista har jag läst.

    SvaraRadera
  8. Inte läst någon av dina. Tatueraren i Auschwitz är jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
  9. Skumtimmen är den enda jag läst, fint bokomslag på den nyare utgåvan.

    SvaraRadera