fredag 3 mars 2023

Helgfrågan v.9 2023


Då är det helg igen och hos Mias bokhörna finns en helgfråga som vanligt. Den lyder:


Den 1/3 är det "Krama en bibliotekariedagen", Vad tycker du om ditt bibliotek?
Här i Borås Kommun har vi 12 bibliotek och en bokbuss. Det bibliotek som jag besöker är Borås Stadsbibliotek som ligger i vårt kulturhus, ganska centralt i stan. Besöker tyvärr biblioteket mycket mer sällan än förr, mest på grund av att jag har massor med olästa böcker hemma och dessutom har Storytel nuförtiden. Men ibland går jag fortfarande dit och det är jättetrevligt.



11 kommentarer:

  1. Det ser trevligt ut, alltid trevligt att besöka ett bibliotek, mycket färre föredrag nu, tråkigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det tråkigt med färre aktiviteter.

      Radera
  2. I Varberg har vi också ett kombinerat bibliotek och kulturhus, vilket jag stortrivs med. Men visst läser jag allra mest böcker via Storytel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir ju tyvärr att man väljer Storytel framför att låna på bibliotek nuförtiden.

      Radera
  3. Så fint! För mig blir det också stadsbiblioteket som är närmast. Förutom det finns här i Norrtälje sju mindre bibliotek på orterna plus bokbuss och bokbåt. Undrar hur eventuella besparingar framöver kommer att förändra detta.

    SvaraRadera
  4. Bokbåt låter intressant. Ja man får hoppas att det inte skärs ner för mycket.

    SvaraRadera
  5. Det har blivit så fint på sistone dessutom!

    SvaraRadera
  6. Oj, den anonyma kommentaren är från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har det verkligen. Vill så gärna gå dit oftare.

      Radera