torsdag 21 december 2017

Helgfrågan v. 51


Ja så här några dagar före jul så är det åter dags för Helgfråga hos Mias bokhörna. Veckans frågor lyder som följer:

Vilken bok/böcker tänker du läsa i jul?

Två böcker som jag absolut har tänkt läsa i jul är Ditt livs affär av Fredrik Backman och Miraklet på Richmond Street av Marie-Helene Bertino. Vill verkligen läsa något som känns juligt och det tror jag att dessa två gör.


Bonusfråga: Hur firar ni jul?

Det blir lite juligt redan på lördag. Träffar inte mitt äldsta barnbarn på julafton eftersom hon firar jul hos sin mamma, så hon och mellanbarnbarnet kommer på lite julfika hos mig. Då får Äldsta barnbarnet möjlighet att ta med sina julklappar hem inför julafton. Båda stora töserna brukar även byta julklappar med varandra och det passar de på att göra då. På lördag kväll blir det uppesittarkväll med Bingolotto för mig och maken.

Julafton firar jag och maken med mat och mys hos min dotter med familj som bor en bit utanför Borås. Dit kommer även sonen och barnens pappa med fru. Det brukar bli jättetrevligt, och speciellt mysigt är det att se barnens glädje när de öppnar klapparna. 

Resten av julhelgen går i lugnets tecken då jag och maken bara skall mysa med lite bra film(gärna med jultema) och läsning och någon härlig promenad.
 

12 kommentarer:

  1. Miraklet är jag nyfiken på - maken spelar saxofon ❤️

    SvaraRadera
  2. Ditt livs affär ska jag också läsa :)

    SvaraRadera
  3. Är lite nyfiken på båda böckerna :) God Jul!

    SvaraRadera
  4. det låter som en bra jul. god jul!

    SvaraRadera
  5. Låter som om det är välplanerat. God Jul!

    SvaraRadera
  6. Hade tänkt att läsa Jul i lilla bageriet så här dagarna före jul, men dottern har inte lämnat ifrån sig den.

    SvaraRadera
  7. Låter som en riktigt trevlig jul! :)

    SvaraRadera
  8. Miraklet på Richmond Street är jag lite nyfiken på. Låter som en jättehärlig jul. God Jul!

    SvaraRadera
  9. Verkar som trevliga och juliga böcker. God jul!

    SvaraRadera