tisdag 19 december 2017

Veckans topplista v. 51 - Önskelistan


Nu är det inte många dagar kvar till jul och hos Johannas Deckarhörna så är det åter dags för veckans topplista. Idag frågar hon:

Vilka böcker(eller kanske någon bokrelaterad sak) skulle du helst vilja hitta under julgranen eller i julstrumpan i år.

1. Återstoden av dagen av Kaxuo Ishiguro
2. Teodlarens hustru av Dinah Jefferies
3. De kommer att drunkna i sina mödrars tårar av Johannes Anyuru
4. Det förlorade barnet av Elena Ferrante
5. Binas historia av Maja Lunde

 

10 kommentarer:

  1. Binas historia vill jag läsa någon gång :)

    SvaraRadera
  2. Har kikat på flera av dessa, men än så länge finns ingen av dem på min önskelista :)

    SvaraRadera
  3. Anyurus bok tyckte jag var mycket bra och blev överraskad!

    SvaraRadera
  4. Det förlorade barnet hade jag också velat ha. Har bara läst första boken än så länge men älskade den!

    SvaraRadera
  5. Hoppas du får böckerna av tomten!! god jul :)

    SvaraRadera
  6. Jag har Johannes Anyurus bok och Kazuo Ishiguros Never Let Me Go på min lista. Men jag skulle vilja läsa Återstoden av dagen och Binas historia med.

    SvaraRadera
  7. Anyurus bok knockade mig totalt och det kändes så självklart att den skulle få Augustpriset för bästa skönlitterära bok, jag har nästan svårt att tänka mig en mer välskriven bok. Svår, men väldigt bra. Binas historia har jag haft på min lista länge nu, den tror jag mycket på. Av Elena Ferrante har jag bara läst Dagar en ensamhet, men vilken bok! Den kan jag verkligen rekommendera.

    SvaraRadera