söndag 17 juni 2018

En smakbit på söndag - Skrik tyst så inte grannarna hör


Höll nästan på att glömma En smakbit på söndag som numera bloggen Betraktninger håller i. Där skall vi dela med oss av ett litet smakprov ur boken vi för närvarande läser. Jag håller just nu på med Skrik tyst så inte grannarna hör av Karin Alfredsson. Detta är en av böckerna som är nominerad till Årets Bok. Så här lyder smakbiten:

"ETT NYTT JOBB, det är bättre än White vågat hoppas. Och jobbet ligger granne med hans bostad. Perfekt. 
   Han har röjt upp ett av rummen, bakom en stapel av gamla däck, och fått ett riktigt fint sovrum med säng, sängbord och sänglampa. Ett svart sidenlakan, från den period när Mr Kente satsade på karriär som hingst, täcker hela fönstret. Ingen kan se att hans fotogenlampa lyser här inne när det är mörkt ute. Från sovrumskorridoren ser rummet ut som en skräpkammare, om man inte tränger sig förbi däcken. White kan laga mat på grillen på baksidan, så det gör inget att elektriciteten är avstängd. Och det regnar aldrig in. Det gjorde det hela t8iden i skrubben han hyrde förut."



10 kommentarer:

  1. kanske skulle jag läsa denna, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  2. Har läst den. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Jag är lite nyfiken på den här, tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Den borde jag läsa. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Den läste jag för inte så länge sen!

    SvaraRadera
  6. Köpte den på bokrean. Har gillat alla hennes andra böcker så jag var ju bara tvungen :)

    SvaraRadera
  7. har sett mycket om den här boken på senare tid. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  8. Att hem kan se så olika ut!

    SvaraRadera
  9. Denne boken er ny for meg, takk for smakebit :)

    SvaraRadera